Opleidingen |
Organisatie Ontwikkelings Projecten |
Coaching en intervisie |
|
Niet onze klanten maar wijzelf moeten de diensten die we leveren op elkaar afstemmen
De complexiteit van veel opdrachten is dermate hoog, dat de kwaliteit die een individuele dienstverlener kan bieden per definitie te kort schiet. Of het nu gaat om zorgverleners, onderwijzers of ICT-deskundigen de individuele dienstverlener moet zich professionaliseren tot lid van een multidisciplinair team. Dat betekent dat deze over het vermogen moet beschikken om de bijdrage die hij met andere dienstverleners levert goed op elkaar en op de specifieke wensen van klanten af te stemmen. Alleen dán wordt integrale dienstverlening mogelijk. Van individuele naar collectieve dienstverleningDit vermogen kan het individu echter alleen in betreffend team ontwikkelen; want het gaat om het ontwikkelen van een collectieve intelligentie. Een helpende verdeling van taken en verantwoordelijkheden en voldoende onderling vertrouwen zijn minimale voorwaarden om deze collectieve intelligentie te kunnen zien groeien. De teams die we begeleid hebben waren samengesteld uit medewerkers met verschillende deskundigheden die als team redelijk zelfstandig een deel van de markt konden bedienen. Door zich op een beperkt deel van de markt te richten was de regelbehoefte dus beperkt en richtte het begeleidingstraject zich op het verhogen van het (interne) regelvermogen. |
De opdrachtgevers waarmee we aan deze thematiek gewerkt hebben verwoorden hun wensen alsvolgt:
In de volgende organisaties werkten wij aan deze thematiek: Academisch Ziekenhuis Rotterdam, Hogeschool van Arnhem en Nijmegen, Academisch Ziekenhuis Maastricht en Ministerie van Landbouw, Natuurbeheer en Voedselkwaliteit. |
Samenwerkings- en inrichtingsvraagstukken
Professionalisering
IOD CRAYENESTERSINGEL 59 2101 AP HEEMSTEDE TEL: 023 5283678 INFO@IOD.NL